Zwangerfit


Sporten tijdens de zwangerschap mag, maar met mate. Luister dus goed naar je lichaam!

Preventief oefenen is zeer effectief ter voorkoming van bekkenproblematiek. Sporten tijdens de zwangerschap zorgt ervoor dat je niet te snel vocht vasthoudt, je houdt je bloedsomloop actief en daardoor voel je je ook beter.
Het sporten bestaat uit cardiotraining op de loopband, waterfiets, fiets en roeier. Oefenen in kleine groepjes met veel aandacht voor bekken,  bekkenbodemspieren, buik- en rugspieren. Belangrijk zijn ook de ontspanningsoefeningen.
Deelname gaat door middel van een fitnessabonnement waarbij je onbeperkt vrij mag trainen. Op bepaalde tijden is er deskundig begeleiding aanwezig. Deze lessen duren een uur en bestaan uit 30 minuten cardiotraining en 30 minuten matoefeningen.
In principe kun je trainen vanaf het moment dat je zwanger bent tot aan het eind van de zwangerschap. Rekening houdend met het niveau. 
Na de bevalling kun je ook gewoon blijven sporten waarbij het doel is  om weer op het niveau van voor de zwangerschap te komen.

.

Fysiotherapie Langeveen - Manderveen

Iemenboersweg 1a Manderveenseweg 70
7679 TM Langeveen 7664 VV Manderveen
T. 0546 - 68 11 22
E. ben@fysiolangeveen.nl
KvK. 52531503

Openingstijden Fysio Langeveen

Maandag
  Sportspreekuur
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag

07.30 - 21.00
18.30 - 19.30
08.00 - 21.00
08.00 - 21.00
08.00 - 21.00
08.00 - 17.30

Openingstijden Manderveen

Typ uw inhoud hier